Twoje zakupy
Prezent do zamówienia
Przejdź do koszyka
https://static.nutridome.pl/svg/Nutridome_logotype_brand.svg

Wysyłka gratis od 299 zł

Bądź zero waste z Ovium

Jeśli bliskie Ci są ekologiczne rozwiązania, troszczysz się o środowisko lub po prostu chcesz zacząć żyć w duchu less waste, to koniecznie musisz poznać produkty marki Ovium. Zachęcamy do przeczytania naszego wywiadu z twórczynią marki - Anną Gajowczyk. 


Skąd pomysł na stworzenie marki Ovium?

Pomysł pojawił się bardzo spontanicznie. Wszystko zaczęło się od książki „Pokochaj swój dom”, w której Bea Johnson pisała o swojej drodze do zero waste. Bardzo otworzyła mi oczy i sprawiła, że sama chciałam podjąć jakieś drobne kroki, by ograniczyć śmieci w swoim domu. Najprostsze wydało mi się uszycie własnego wielorazowego płatka do demakijażu, który autorka książki podała jako jeden z przykładów. Płatki, które uszyłam ze starych materiałów były fatalne. Szorstkie, zbyt chłonne, niemiłe. Nie potrafiłam się do nich przekonać, więc wróciłam do jednorazowych. 


Po jakimś czasie mnie olśniło! Przecież mogę znaleźć materiał idealny, z którego uszyję płatki, które zachęcają do zmiany. Właśnie wtedy poczułam, że to TO i zaczęłam poszukiwania, które trwały ponad pół roku.


Jakimi wartościami kierowałaś się przy tworzeniu swojej marki?

Myślę, że po prostu działam w taki sposób, który jest zgodny ze mną i moimi przekonaniami. Ta marka jest w pewnym sensie mną. Jestem do niej szalenie przywiązana. Taki sposób postrzegania marki bardzo ułatwia podejmowanie decyzji i tworzenie świetnych produktów. Jednak biznesowo i ekonomicznie… to często utrudnia sprawy.

Kim są klienci marki Ovium?

Ohh! To wspaniała grupa ludzi! Są jak rodzina i część całej oviumowej układanki. To właśnie klientki pozwoliły marce nie tylko przetrwać, ale również pięknie się rozwijać. Jestem absolutnie wdzięczna za polecenia i wszystkie zakupy w prezencie dla kogoś, by podać pomysł wielorazowych produktów dalej. Bez takiej grupy wsparcia, to nie wyglądałoby tak samo. Jestem przekonana, że klientki i klienci Ovium są wyjątkowi.


Które produkty Ovium cieszą się największą popularnością wśród klientów?

Wielorazowe płatki do demakijażu w małym rozmiarze – one sprzedają się w największych ilościach.


Jakie są plany na przyszłość wobec marki Ovium? Czy planowane jest poszerzenie portfolio?

Moja głowa jest pełna pomysłów! Jestem właśnie na tropie idealnego ręczniczka wielorazowego do twarzy. Myślę również, by nieco wyjść poza produkty do pielęgnacji… ale to w przyszłości, małymi krokami.


Na co – jako konsumentka – zwracasz uwagę? Czego szukasz w produktach kosmetycznych?


Staram się szukać takich kosmetyków, które będą dla mnie po prostu odpowiednie i skuteczne. Nie jest to najbardziej ekologiczna z opcji, przyznaję, nie ukrywam :) Jednak jestem za tym, by kupować takie kosmetyki, które zużyje się do końca. Oczywiście, świetnie, jeśli przy okazji opakowanie jest łatwe w recyklingu – taki wariant to już ideał dla mnie!


Jak oceniasz świadomość ekologiczną Polaków?

Zauważam wzrost świadomości ekologicznej w Polsce. Zwłaszcza jestem zachwycona młodzieżą i dziećmi, które potrafią i mnie „załatwić” argumentami. Uwielbiam ich dociekliwość i umiejętność konstruktywnego wyrażania zdania. Sądzę, że to właśnie oni i ich postawa zmienią nasz świat na lepszy.


Dziękujemy za rozmowę!


Wybierz wersję